Június 18-án a MOL Campus adott otthont a Konica Minolta egyik legnagyobb és legjelentősebb szakmai eseményének, a Digitális Munkahely és az AI a szervezetben című konferenciának, melyre több mint 200 közép- és nagyvállalati vezető, IT döntéshozó és szakmai partner látogatott el.
Az esemény célja az volt, hogy valós példákon keresztül mutassuk be: hogyan alakítják át a mesterséges intelligenciára épülő rendszerek és az automatizáció a vállalati működést – nem csupán elméletben, hanem élő, működő projektek, ügyféltapasztalatok és demók révén.
A nap során vendégeink átfogó képet kaphattak az AI-támogatott üzleti alkalmazások lehetőségeiről: hogyan csökkenthetők a manuális terhek, milyen módon gyorsítható fel az adatfeldolgozás, hogyan csökkenthetők a hibázások, és hogyan tehetők átláthatóbbá, hatékonyabbá a vállalati munkafolyamatok.
A konferencián Gál András és Babai János, a Konica Minolta Magyarország vállalati folyamattanácsadó szakértők egy év távlatából mutatták be az AI alapú dokumentumkezelési rendszerek gyakorlati eredményeit. Valódi ügyféltapasztalatokra alapozva szó esett az adattömeg és manuális terhek kezelésének kihívásairól, a bevezetett AI-megoldások hatásairól és előnyeiről, valamint az automatizált adatkinyerés és metaadat-kezelés működéséről is.
A konferencia következő témájának előadója, Bereczki Zsombor, a ShareLine Kft managing partnere, részletesen bemutatta az AI szolgáltatásokkal kibővített Vállalati Digitalizációs Platformot. A rendszer legfőbb jellemzői: testreszabhatóság, moduláris felépítés, jogosultságkezelés és biztonságos és felhasználóbarát működés.
Az előadás alatt kiemelt fókusz került a beszerzési folyamatok digitalizációjára és automatizálására, ide sorolva a PO folyamatokat, a szerződésmenedzsmentet, a jóváhagyást, a budget kezelést, a keretfigyelést, és nem utolsó sorban az ERP és egyéb szakrendszerekhez kapcsolódást. A jelenlévők választ kaptak arra is, hogy az ajánlatkérésben és az ajánlat feldolgozásban az AI hogyan nyújt támogatást, és hogyan lehetséges az automatizált kiértékelés. A mesterséges intelligenciával támogatott folyamatok révén egyszerűbbé, gyorsabbá és átláthatóbbá válik a teljes beszerzési ciklus.
Továbbá Fuchs Péter, a ShareLine Kft. partnere külön előadás keretében mutatta be, hogyan működik a Hiteles Digitális Dokumentumtár, hogyan valósítható meg a hiteles, papírmentes működés a nagyvállalati környezetben – megfelelve a szabályozási követelményeknek is.
Intelligens videómenedzsment: AI az üzleti biztonság szolgálatában
Nyíró Márton, a Konica Minolta VSS szakértője és értékesítési tanácsadója az intelligens videómenedzsment rendszerek alkalmazási lehetőségeit ismertette. Az AI-analitikával támogatott megoldás új szintre emeli a vállalati biztonságot, hozzájárulva az automatizált védelem megteremtéséhez. A szakértő külön kiemelte a modern videómenedzsment rendszer által nyújtott előnyöket: szükséges munkamennyiség, biztonsági költségek mérséklése; kamerák egységes, áttekinthető kezelése egy felületen; gyors visszakeresés, beépített incidenskezelés és automatikus riasztáskövetés; hamis riasztások arányának csökkentése, meglévő kamerák intelligens funkciókkal való bővítése.
Az elméleti előadásokat követően a résztvevők élő bemutatók során ismerkedhettek meg az AI-alapú megoldásokkal: AI támogatott számlafeldolgozás, AI chatbot, FORXAI MIRROR PPE detektálás és AI Voicebot. A demók lehetőséget biztosítottak arra, hogy a látogatók saját folyamataikon keresztül tapasztalják meg az AI működését a gyakorlatban.
A konferencia délutáni szekciójában kapott kiemelt szerepet Koltai Balázs, AI Advocate & Educator, Digital Transformation Leader bevezető tréningje, amely révén a résztevők betekintést nyerhettek az AI szervezeti transzformáció integrálásának első lépéseibe, és megtudhatták hogyan támogathatók az üzleti célok AI fejlesztésekkel.
A szakmai tartalmak mellett fontos szerepet kapott a kötetlen kapcsolatépítés is. A résztvevők számára lehetőséget biztosítunk további személyes vagy online konzultációra, ahol szakértő kollégáink cégre szabott tanácsadással állnak rendelkezésre.
Azok számára, akik nem tudtak részt venni a konferencián, az esemény előadásait rögzítettük, és a felvételekhez hozzáférést biztosítunk.
Ezúton is köszönjük minden résztvevőnek az egész konferencia alatt tanúsított aktív érdeklődést és megtisztelő figyelmet. Bízunk benne, hogy tapasztalatainkkal és bemutatott megoldásokkal hozzájárulhatunk vállalatuk hatékonyabb és versenyképesebb működéséhez a jövőben.