Megosztás
A 2024-es Drupa kiállításon a Konica Minolta és az MGI teljes munkafolyamatot lefedő bemutatókkal készült olyan főbb területeken, mint a nyomtatás, felületnemesítés, befejezési munkálatok, valamint a címke- és csomagolóanyag nyomtatás. Az átfogó jövőbeni trendeket bemutató koncepciójukkal jelentős látogatói érdeklődésre számítottak közös standjukon – a kiállítás pedig nem okozott csalódást.
A világ legnagyobb nyomtatási és csomagolási megoldásokat bemutató szakkiállításán mintegy 170 000 látogató volt jelen, melynek 80%-a külföldről érkezett. Bár ez a 2016-os összesített statisztikákhoz képest csökkenést jelent, a Konica Minolta növelni tudta a standjánál megforduló érdeklődők számát, a számok jelentősen meghaladták a várakozásokat. A Konica Minolta több, mint 200 eladást regisztrált a kiállítás során, tovább erősítve meghatározó szerepét a digitális nyomdaipari piacon. A Konica Minolta összesen 2 400 m² területet elfoglaló standja a kiállítás hetedik legnagyobb standja volt. Az értékesítési és a szakmai támogatói csapatok túlnyomórészt Európából érkeztek, azonban jelentős globális jelenlét is megmutatkozott, Brazíliától Koreáig, Izlandtól Dél-Afrikáig, és Japántól Sydney-ig.
A Konica Minolta több, mint 20 premiert, szoftverinnovációt mutatott be olyan területeken, mint a kereskedelmi célú nyomtatás, a címkenyomtatás, a csomagolás és az ipari nyomtatás, olyan szempontokra összpontosítva, mint a digitális transzformáció és a fenntarthatóság. További kiemelt területek közé tartozott a programozott nyomtatás következő lépései, ahol a Konica Minolta bemutatta, hogyan lehet a változó adatokat új szintre emelni a mesterséges intelligencia alkalmazásával. A Konica Minolta technológiai fejlődésének másik példája annak bemutatása volt, hogy az olyan különálló folyamatok, mint a fóliázás, a lakkozás, a nyomtatás és a szárítás hogyan kombinálhatók egyetlen teljes integrált gyártási folyamatba, ahol az MGI AlphaJet állt a középpontban, és mutatta be a teljes egymenetes üzem előnyeit.
A kiállítás 11 napja alatt nagy hangsúlyt kapott a fenntarthatóság, a nyomtatás értéke, valamint az, hogy az ügyfelek hogyan láthatják a „Lehetőségeket a nyomtatás jövőjében" - mely a Konica Minolta fő üzenete volt. A vállalat az Ipar 5.0 filozófiájával összhangban a fenntartható termelés módjait mutatta be. Ezt a segédtechnológiával, a munkaerő-megtakarítással és a szakképzettség nélküli műveletekkel érte el. A Konica Minolta egyik fő célkitűzése az volt, hogy bemutassa, hogyan segítik digitális nyomdagépei az ügyfeleket a digitális átalakulásban. Ezek között szerepelt az AccurioPress C14000e nyomdagép, amelyből világszerte több, mint 2 100 telepítés történt eddig, valamint az AccurioLabel címkegép, amelyből 1 500 gépet helyezte üzembe a világon. A kiállítás során partnerünk, az MGI JETvarnish 3D Web 400 digitális felületnemesítő rendszere - amely a Konica Minolta AccurioLabel 400 tökéletes kiegészítője - elnyerte az EDP (European Digital Press Association) rangos Digital Embellishment Packaging díját, amely a legjobb innovációkat díjazza. A Konica Minolta új generációs HS-UV tintasugaras nyomdagépe, az AccurioJet 60000, amelynek világpremiere a 2024-es Drupán kapott helyet, az egyik kiemelkedő attrakció volt a kiállításon működő 30 másik rendszer között. Ez a csúcskategóriás modell az AccurioJet KM-1e sorozat minőségét és technológiáját követi, és 6000 B2 lap/óra (sph) kapacitással, valamint kiváló képminőséggel rendelkezik. A Konica Minolta AccurioPress C84hc nyomdagép szintén világpremierként bemutatott gép volt, amely magas színárnyalatú tonert használ a ragyogó, élénk színek következetes nyomtatásához.
A Drupa során egyedülálló konfigurációkat és új alkalmazásokat mutatott be a Konica Minolta, amelyek messzemenő pozitív hatással vannak a kereskedelmi nyomdák, a márkatulajdonosok, a tervezők és a reklámügynökségek üzleti tevékenységére egyaránt. Egyéb egyedi szoftverek is vonzerőt jelentettek standunk számára, köztük az "Ex Kansei", szemmozgáskövetésen alapuló prediktív szoftver. A nyomtatási lehetőségek kibővítése érdekében a Konica Minolta bemutatta a jövő nyomdáinak digitális átalakulására vonatkozó vízióját. Bemutatónk egyik fő eleme a digitális berendezések hatékony használata volt, különös tekintettel a nyomtatási automatizálásra és segítségnyújtási technológiákra. További kiemelt témák közé tartoztak a Konica Minolta távoli szervizelési műveletei, valamint az AIReLink okostelefonos alkalmazás, amely egy speciális eszköz a szerviztechnikusok számára.
Olaf Lorenz, a Konica Minolta Business Solutions Europe nemzetközi marketing igazgatója így nyilatkozott: „A Drupa kiállításon minden eddiginél egyedülállóbb megközelítést alkalmaztunk, bemutatva a valódi, teljes körű nyomtatási alkalmazásokat. Innovatív bemutatóink messze túlmutattak nyomdagépeink ismertetésén, átfogó képet nyújtottunk a nyomtatási alkalmazásokról, szakmai konzultációkat nyújtottunk ügyfeleinknek és segítettük őket abban, hogy megláthassák a nyomtatásban rejlő lehetőségeket." Lorenz úr hozzátette: „Ez volt az ötödik Drupám - és ez volt az, amelyre a legbüszkébb vagyok".